Nieuwe artikelen

Vier manieren om een uitstekende klantendienst te bieden

Aangezien klantendienst een belangrijke motor is voor zakelijk succes, is het tijd voor bedrijven om te stoppen met het denken aan ondersteuning als een kostenplaats, en te beginnen met het herkennen van klantendienst voor wat het is: een kans die wacht om te gebeuren.

Elke persoon of elk bedrijf zal zijn eigen definitie hebben van wat goede klantendienst betekent. Hoe u het ook definieert, deze vier beproefde klantendienstprincipes kunnen u helpen uw supportactiviteiten te transformeren en elke keer weer de beste klantendienst-ervaring te bieden.

1. KLANTEN TE ONDERSTEUNEN ALS EEN TEAM
Klantendienst is een teamsport – en niet alleen voor uw klantendienstteam. Accepteer dat u nooit een perfect begrip zult hebben van elk probleem dat in het supportcentrum komt. Blijf op de hoogte van het grote geheel door open lijnen te houden met uw team.

En train elke medewerker op uw helpdesksoftware, zodat ze in drukke tijden allemaal kunnen meedoen. Natuurlijk wilt u zeer technische zaken doorgeven aan de experts, maar iedereen moet kunnen helpen.

Succesvolle startups kunnen u vertellen dat wanneer iedereen in de frontlinie zit, het makkelijker is om op één lijn te blijven met de klanten en het serviceniveau te handhaven als het druk is.

2. LUISTER NAAR KLANTEN (EN DEEL HUN FEEDBACK)
Er gaat niets boven een gesprek met een supportagent die echt naar alle problemen luistert. Neem de tijd om te begrijpen wat de problemen zijn en hoe ze het bedrijf van de klant beïnvloeden. Wanneer mensen weten dat u hun behoeften waardeert, hebben ze meer kans om bij uw merk te blijven.

Stimuleer servicemedewerkers om vragen te stellen bij de interactie met klanten. Hoe meer uw agenten weten over uw klanten en hun behoeften, des te meer zijn deze agenten een aanwinst voor zowel uw bedrijf als uw klanten. Uw klantendienstteam kan ook een geweldige bron van productinnovatie zijn. Sommige succesvolle startups laten het klantendienstteam op elke bedrijfsbijeenkomst feedback van klanten geven.

3. BIED EEN VRIENDELIJKE, PERSOONLIJKE SERVICE
Robots zijn cool, maar mensen zouden zelden kiezen voor een gesprek met een. Laat klanten zien dat je geen machine bent. Aan het eind van de dag is het de manier waarop je mensen het gevoel geeft dat het er het meest toe doet. Wees niet bang om persoonlijkheid toe te voegen aan je service, en moedig agenten aan om het toe te voegen aan hun e-mails.

Of om de stille tijd te vullen wanneer ze accountinformatie moeten ophalen door klanten te vragen hoe het weer is of wie hun favoriete sportteams zijn – in principe alles wat een persoonlijk, vriendelijk gezicht toevoegt aan uw supportactiviteiten.

4. WEES EERLIJK OVER WAT JE NIET WEET. 
Niemand houdt ervan om te worden voorgelogen. Een klant kan niet meer verwachten dan de waarheid. Wanneer u een open dialoog voert en uw klant te allen tijde op de hoogte houdt, verdient u hun betrokkenheid bij uw bedrijf. Als uw agenten niet zeker weten hoe ze een probleem moeten oplossen, is het goed dat ze de klant laten weten dat ze contact opnemen met de juiste persoon en dat ze terugkomen als ze een antwoord hebben. Houd een open dialoog met uw klanten en houd ze te allen tijde op de hoogte; het zal het respect en de betrokkenheid van uw klanten verdienen.

Bent u op zoek naar een klantendienst? Bekijk hieronder een aantal grote klantendiensten die u kunt bereiken:

Scarlet klantendienst
Orange klantendienst
Amazon klantendienst
Paypal klantendienst

Tags:

Dit artikel is samengesteld door het redactieteam van beech.be, dat zich richt op het zorgvuldig selecteren en presenteren van betrouwbare informatie.

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Wat is Product Engineering? Product engineering is het proces van het ontwerpen, ontwikkelen en testen van een product om te

Sinds 2010 staat het bekende bedrijf MAXPAC klaar met een heel team aan gepassioneerde werknemers. Het jonge bedrijf biedt een

Wanneer je een container gaat huren, is het natuurlijk wel zo fijn om hier zo min mogelijk geld aan kwijt

Voordat je een hypotheek aanvraagt, moet je elke maand het bedrag van de betaling berekenen. Op deze manier kun je

De haven van Rotterdam is de grootste van Europa. Het spreekt dan ook voor zich dat het een plek is

    In bedrijven waar medewerkers vaak tegelijkertijd het gebouw in en uit lopen, kan het onnodig zijn dat iedere

De oorlog tussen Rusland en Oekraïne heeft wereldwijd impact. Ook in Nederland merken we inmiddels de gevolgen. Niet alleen op

Als je een bedrijf hebt, is het belangrijk dat alle spullen goed werkt en van goede kwaliteit zijn. Zo kan

Bijna elk bedrijf doet aan urenregistratie. Meestal met frisse tegenzin. Het kost moeite om uren in te voeren. En het

Een alarmsysteem Ajax is de manier om je woning meteen professioneel te beveiligen. Niemand, maar dan ook echt niemand kan

Het observeren van personen behoort tot één van onze taken als privé detective. Met een observatie onderzoek kunnen we vaak

Nu wij allen in coronatijden thuiswerken merken we hoe belangrijk een goede werkplek nu eigenlijk is. De keukentafel en de

Ik ben op zoek gegaan naar kartonnen opbergdozen in de omgeving van België. Mijn nieuwe bedrijf en vestiging zou in

In deze uiterst competitieve wereld moet elk bedrijf, vooral kleine bedrijven, ongewoon veerkrachtig zijn om te kunnen bestaan en te

Bent u op zoek naar betrouwbare juridische ondersteuning voor uzelf als ondernemer of voor uw bedrijf of instelling? Dan bent

Zoek je een bedrijf voor website laten bouwen? Kijk dan niet verder dan VrijdagOnline. Sinds 2010 maakt VrijdagOnline de beste

Als ik het woord codes gebruikt denken een heleboel mensen vast aan allerlei moeilijk te ontcijferen codes. Een eindeloze combinatie

Er zijn vele redenen om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten. Zo kun je bijvoorbeeld verzeild raken in een burenruzie, een